måndag 21 mars 2011

Härliga Måndag!

Nu är det en ny vecka igen. Gud så fort det går! :) Har jobbat idag och kom hem för en liten stund sedan. Hera är ute själv medan jag sitter här. Längtar till den dag då vi bygger staket! Så jobbigt att ha henne i rep, det krånglar så mycket och fastnar överallt :P Vill inte ha henne lös obevakad heller för vi bor ganska nära vägen. :( På tal om lös så träffade jag på en lös hund då jag skulle hämta posten idag. (Vi har postlådan lite längre bort från huset.) Det var en liten rottweilertik.. Först stod hon bara still och kollade på mig och sedan kom hon fram lite försiktigt. Jag visste ju inte om hon var snäll så jag tog det lite lugnt, men det visade sig att hon vad snäll och nästan lite blyg.. Jag tog med henne bort från vägen för hon stod nära. Efter en kort stund så kom min förra arbetskompis som bor här i närheten och berättade att hon hade ingen aning av vems hund det var. Hon hade hört överallt och ingen visste.. Hon sa också att hon hade ringt polisen men att dom inte kunde göra något. Dom sa att hon skulle låta hunden vara. Men jag tycker så synd om hunden.. Tänk om hon blir påkörd.... :( Här är det ett villaområde men endå kör bilarna jätte snabbt. Jag hoppas verkligen att hennes ägare hittar henne snart. Jag sa att jag skulle komma tillbaka dit och se om hon var kvar där om några timmar. Men helst av allt så ville jag ta henne till en veterinär och se om hon har chip eller så. Hoppas att allt löser sig iallafal.. Men hur gör man då man hittar en lös hund såhär? Vet någon? Kändes iallafall jättedumt att lämna henne där. :(

Nu ska jag snart förbereda maten. Idag blir det IKEAS köttbullar med stuvade makaroner :) Älskar verkligen deras köttbullar då man är där och äter, så ska testa dom hemma med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar