onsdag 3 augusti 2011

Onsdag!

Hej! Har haft en rolig dag idag. Har hälsat på hos kusin Emelie och hennes son Axel, dom har nyligen köpt ett jättefint hus. Det var jag, mamma, syster och hennes barn som var och hälsade på. Vi fick gott fika och hade det trevligt :) Efter det så åkte jag på birsta för att möta upp Madde. Vi gick där en stund sedan bestämde vi oss för att åka på norra berget för att äta glass, det var jättemysigt! Sedan åkte vi hem till henne en stund. Innan jag åkte hem så åkte jag även förbi min bror Robin och hans sambo Emmeli för att titta på deras nya lägenhet som verkligen var super fräsch! :) jag köpte med mig två pocket böcker idag då jag var på Birsta. "Marley och jag" och "Varför gråter inte Emma". Det var ett tag sedan jag såg "Marley och jag" och jag verkligen älskade den filmen. Så himla fin, och verkligen jätte sorglig. Jag har länge velat läst boken, men jag har aldrig riktigt varit en "bok människa". Har alltid varit mer för filmer.. Men eftersom jag tycker så bra om filmen så måste ju boken vara lika bra om inte bättre ? :)
Sedan har man ju hört om det hemska som hände Emma och hennes familj. Har läst mycket i tidningar om henne och har länge velat läst hennes bok. Den verkar riktigt bra!



Marley och jag

Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund.

In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Varken lydnadskurser eller lugnande medel hjälpte.

Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva.




Varför gråter inte Emma?


"Äntligen hade tillvaron ordnat sig för Arbogatjejen Emma. Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma med två barn. Nu hade hon mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans. Men en kväll stod någon ur det förflutna i dörren och tragedin var ett faktum. Emma blev svårt misshandlad. Hennes barn Max och Saga hade aldrig någon chans.

När Emma vaknade upp befann hon sig i en märklig polisutredning där hon hölls isolerad utan att veta vad som hade hänt henne - eller barnen. Hon som varit en vanlig småstadsflicka blev sedan rikskänd när hon valde att träda fram och berätta om sina upplevelser. Emmas starka utstrålning möttes av djup beundran men också misstro. "Hur kan hon se så glad ut?" Man tycktes vilja att Emma skulle gråta och hata. Med sin sorg ifrågasatt tog sig Emma igenom två rättegångar och pekade ut sina barns mördare. Hon omvandlade tyskans hat till kärlek och framtidstro. Men bakom fasaden pågick varje sekund en kamp för att orka ta sig tillbaka till livet."





Madde är glad på norra berget :)




Jag är glad jag med ;)


Imorgon ska jag försöka att kliva upp tidigt. Det är min sista lediga dag på ett tag och jag skulle behöva få lite saker gjorda här hemma :) Hoppas ni haft en trevlig dag! Nu ska jag sova.. :) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar