torsdag 9 december 2010

trötter

Har precis kommit en från en behövlig promenad med Hera. Jag är dödstrött men eftersom Richard jobbat natten och ska ut inatt igen, och jag jobbat dagen så har inte Hera fått kommit ut något. Men skönt var det iaf :)

För någon dag sedan då jag kulle ner och köpa en pizza så såg jag en katt som strosade runt och såg väldigt frusen ocg hungrig ut och då jag skulle gå hem så märkte jag hur han började följa efter mig och jamade högt. Men jag kunde inte göra så mycket utan gick in.. Efter en stund så hörde jag hur den lilla katten krafsade på dörren och jamade ännu mer.. jag tyckte så synd om honom och kunde inte låta bli att ge han lite skinka och vatten. Jag vet att det är inte det första man ska göra, med eftersom det var så kallt och han såg verkligen hungrig ut så kunde jag inte låta bli. Han var där ute ganska länge, men senare på kvällen var han borta så jag tänkte att han kanske gick hem. Men dagen efter var han tillbaka och jag beslöt mig för att ringa djurhemmet, men inge svar så ringde polisen istället för att höra vad jag skulle göra. Polisen fick tag i en kvinna som jobbade på djurhemmet som sa att jag skulle ta in honom och ge honom mat och vatten. Senare på dagen åkte jag in till veterinären för att kolla id märkningen. Tur att han hade det annars så skulle det vara svårt. Jag åkte senare iväg på utbildning och kom tillbaka efter några timmar och då visade sig det att dom hade hittat ägarna, men att dom hade flyttat utomlands. Katten fick alltså bo kvar i huset med dom nya ägarna, men oturligt nog så trivdes han inte där eftersom dom hade hund. Dom nya ägarna hade sökt honom.. så det var iag tur att jag tog in honom :) Är inte kul att vara ute nu i den här kylan. Det finns så många katter som är hemlösa.. och det gör ont i hjärtat av att veta att dom är därute.. :´( Fick höra att det även finns en hona där ute som dom ej hittat.. Hoppas verkligen som gör det. Jag får hålla extra utkik!

Jaja.. nu ska jag hänga tvätt. Hörs hej!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att det löste sig med katten, men stackars honan som fortfarande är borta.

    SvaraRadera
  2. ja jag hoppas verkligen att honan hittar hem! Lillstackrn. :(

    SvaraRadera