fredag 15 april 2011

Veterinärbesök

Idag var jag tvungen att åka in till veterinären med Hera. Richard jobbade dagen, så åkte själv in med henne. Det började med att hon var väldigt slö igårkväll och ville inte äta maten, hon som annars är så himla matglad. Senare då vi skulle sova så var hon lite ängslig och hade svårt att sova osv. När vi väl hade somnat vaknade vi av att Hera hade kräks två ggr men vill inte ha vatten. Imorse ville hon inte heller äta mat eller dricka vatten, men tillslut åt hon. Sedan då det var dags att bajsa så var det blodblandat, plus att hon av någon anledning hade fått ett svullet öga på det. Hon har även varit slö mest hela dagen också. Så jag beslöt mig för att ringa in och höra och veterinären tyckte vi skulle komma in.

Väl därinne så tittade dom där bak och magen och kollade även ögat. Hon fick vätskeersättning i nacken så nu ser hon ut som en kamel i nacken! Fast bra är det eftersom om vätskan hade lagt sig så var hon mer behov utav det, men nu eftersom den är kvar så behövde hon det inte lika mycket. Men det ser ju lite roligt ut endå :) Hon ska nu också gå på ett annat foder tillfälligt som är bättre för henne. Plus att hon ska få ett pulver som jag ska strö över maten 1 ggr per dag. Sedan ska hon ha ögonsalva 2 ggr per dag. Fick även hem en termometer så ska ta tempen på henne också. Som tur är så fick jag med mig en lite "fusklapp" där allting står för det är mycket nu. :) Men dom trodde inte att det var något allvarligt så det är bra! :)

Lite bilder på kamel Hera.





Nu ligger gumman och vilar. Själv är man ledig ikväll men jobbar dagen imorgon så det blir en tidig kväll! :) Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Fin design du skaffat :)
    Stackars Hera! Hoppas det är fodret som är orsaken så det inte är nåt värre..

    Ja, filmen var bra. Den var hemsk på nåt sett, eller olycklig kanske man ska kalla den.
    Från att vara superkära till helt dött.. sorgligt. Ingen feelgood film!

    SvaraRadera